Ekonomi

Yapı Kredi’den yılın ilk yarısında 24,1 milyar TL net kâr

Yılın ilk yarısında Yapı Kredi’nin toplam faaliyetleri 1,5 trilyon TL, temel bankacılık gelirleri 39,3 milyar TL, toplam nakdi krediler 702 milyar TL, net küme kârı 24,1 milyar TL, toplam müşteri mevduatı 941 milyar TL olarak gerçekleşti.

Bankadan yapılan açıklamaya göre Yapı Kredi, yılın ilk yarısında ülke ekonomisine 1 trilyon TL’den fazla katkı sağladı. Toplam nakdi kredi hacmi yıl sonundan bu yana yüzde 20 artarak 702 milyar liraya yükselirken, bankanın aktif büyüklüğü ise 1.5 trilyon liraya ulaştı.

Yılın ilk yarısında Yapı Kredi’nin toplam mevduatı yüzde 35 artarak 941 milyar liraya ulaştı. 30 Haziran 2023 itibarıyla Yapı Kredi’nin özkaynak karlılığı yüzde 36,8, sermaye yeterlilik rasyosu ise yüzde 17 olarak gerçekleşti.

Yapı Kredi’nin toplam faaliyetleri 1,5 trilyon TL, temel bankacılık gelirleri 39,3 milyar TL, toplam nakdi krediler 702 milyar TL, net küme kârı 24,1 milyar TL ve toplam müşteri mevduatı 941 milyar TL olarak gerçekleşti.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Yapı Kredi İcra Kurulu Başkanı (CEO) Gökhan Erün, Türkiye ekonomisine değer katmak ve özellikle beyin sarsıntısının yaralarını sarmak için çalışmalarını sürdürdüklerine işaret ederek şunları söyledi:

“Haziran ayında imzaladığımız ilk sosyal sendikasyon kredimizle 580 milyon dolarlık kaynak sağladık. 21 ülkeden 35 bankanın katılımıyla gerçekleşen bu süreçle deprem felaketinden etkilenen illerde dış ticaretin finansmanında müşterilerimizin yanındayız.

Koç Holding’in deprem felaketinin ardından hızla hayata geçirdiği konteyner kentler projesinde bölge istihdamına katkı sağlamak amacıyla Müşteri Bağlantı Merkezi gruplarımızı kurduk. Bunlardan ilki olan Hatay Umut Kent’te Müşteri İletişim Merkezimiz çalışmaya başladı ve Türkiye’nin dört bir yanından aranmaya başlandı. Önümüzdeki günlerde Hatay’ın yanı sıra Adıyaman ve Kahramanmaraş Umut Kentlerinde ekiplerimiz çalışmalara başlayacak. Öte yandan yılın ilk yarısında sadece depremden etkilenen bölgelere değil, ülkemiz genelinde ekonomimize sağladığımız kaynak 1 trilyon lirayı aştı. Türkiye’nin sonunu getiren bankası olarak önümüzdeki dönemde de var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.”

“Müşterilerimizi sürdürülebilir dönüşüme teşvik ediyoruz”

Türkiye’de sürdürülebilirlik alanında öncü ve lider olmayı hedeflediklerini belirten Erün, Yapı Kredi olarak dokundukları her alanda sürdürülebilir dönüşümü teşvik etmek için çalıştıklarını belirtti.

Erün, “Sürdürülebilirlik alanında sağladığımız finansman çözümleriyle müşterilerimize sürdürülebilir dönüşüm yolunda eşlik ediyoruz. Yeşil tahvil, sürdürülebilirlik kredileri, yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği kredileri gibi birçok ürün ve hizmetimizle sürdürülebilir kalkınma sorunlarına finansal çözümler sunuyoruz. Müşterilerimizi sürdürülebilir dönüşüme teşvik ediyoruz.” ifadeleri kullandı.

Öte yandan hayata geçirdikleri Yapı Kredi Sürdürülebilir Tercih Programı (Adım) ile sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratarak bireysel dönüşümü tetiklemek istediklerini belirten Erün, şu bilgileri verdi:

“Tüm müşterilerimizle sürdürülebilir dönüşümü gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz Yapı Kredi Adım ile birey ve toplum için uzun soluklu projeler tasarlıyoruz. Yapı Kredi Adım üyesi olarak bireysel dönüşüm yolculuğuna çıkan müşteri sayısı 250 bine ulaştı. Önümüzdeki dönemde bu sayı hızla artacak, sağlıklı ve sürdürülebilir bir gelecek için yarattığı fayda artacaktır.

“Bugün 10 müşterimizden 9’u aktif dijital müşterimiz”

Sürdürülebilirlikte itici güç olarak dijitalleşmeden faydalandıklarını belirten Erün, dijitalleşmenin sağladığı fırsatların çevre dostu uygulamaların önünü açarak sürdürülebilir bir dünya için önemli katkılar sağladığına dikkat çekti.

Erün şu değerlendirmelerde bulundu:

“Dolayısıyla dijitalleşme sürdürülebilir bir dünya için de değerli bir kaldıraç. 2019 yılında başlattığımız kağıtsız süreç ve dijitalleşme çalışmalarımız sayesinde tüm hizmet kanallarımızdan müşteri süreçlerinde 1,4 milyar adet kağıt tasarrufu sağladık. Bu rakam 119 bin ağacın yok olmasının önüne geçmek anlamına geliyor. Dijitalleşmede geldiğimiz son noktada ‘Hayatınızın Uygulaması’ konseptiyle Yapı Kredi Mobil’i süper bir uygulamaya dönüştürdük.

Müşterilerimize sunduğumuz tüm bu yenilikçi hizmet ve iletişim çalışmalarımız sonucunda her 10 müşterimizden 9’u aktif dijital müşterimizdir. Ayrıca şubede öncülüğünü yaptığımız uzaktan müşteri kazanımı ile yeni müşteri kazanımımız, 2023 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 40 arttı. Önümüzdeki dönemde bu sayının katlanarak artacağını öngörüyoruz.”

“KOBİ’lerimizin dijitalleşme yolculuklarında da yanlarındayız”

KOBİ bankacılığının Yapı Kredi için stratejik öneme sahip bir alan olduğuna işaret eden Erün, sürdürülebilir büyümenin ve ekonominin güçlenmesinin ancak KOBİ’lerin sağlıklı bir finansal yapıya sahip olması ve dolayısıyla katma değer yaratması ile mümkün olduğunu söyledi.

Erun dedi ki:

“Bu anlamda dijitalleşme alanındaki firmalara hem maliyetlerini azaltıp verimliliklerini artırabilmeleri hem de rekabette öne geçebilmeleri için en iyi desteği veriyoruz. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de e-ticaretin toplam ticaret hacmi içindeki payı giderek artıyor. Bu alanda gerçekleştirdiğimiz işbirlikleri ile KOBİ’lerin de e-ticaret dünyasına ayrıcalıklı bir adım atmasını ve yeni müşteri ve pazarlara ulaşmasını sağlıyoruz.

Ayrıca dijital kanallarımız üzerinden sunduğumuz ayrıcalıklı hizmetlerle KOBİ’lerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz. Önümüzdeki dönemde finansal hizmetlerimizin yanı sıra müşterilerimizin işlerini dijitale taşımalarını sağlayacak çözümler geliştirmek ana odak noktalarımızdan biri olmaya devam edecektir. KOBİ’lerimizin dijital dönüşüm noktasında yanlarında olmaya ve onları her alanda desteklemeye devam edeceğiz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu