Ekonomi

Publicis güçlü ikinci çeyreğin ardından organik büyüme tahminini yükseltti

Fransız reklam devi Publicis, beklentileri aşan ikinci çeyrek performansının ardından organik büyüme tahminini yükseltti. Şirket, Epsilon ve Medya segmentlerindeki önemli büyümeyi, gelir tahminlerinin yukarı yönlü revizyonunun arkasındaki temel faktörler olarak gösterdi.

Publicis, daha önce %4 ila %5 olarak öngördüğü organik gelir büyümesinin artık %5 ila %6 aralığında gerçekleşeceğini tahmin ediyor. Firmanın bu beklentinin üst sınırına ulaşma konusundaki güveni, müşterilerin makroekonomik belirsizlikler nedeniyle temkinli duruşlarını geride bırakmalarına ve dijital dönüşüme yatırımlarını artırmalarına bağlı.

Bu değişim, Publicis’in BT danışmanlık bölümü Sapient’e fayda sağlayacaktır ki Sapient son altı ayda ABD’de olumlu işaretler göstermiştir.

Publicis İcra Kurulu Başkanı Arthur Sadoun, birçok müşterinin şu anda belirsiz ekonomik ortam nedeniyle sermaye harcaması yapmakta tereddüt ettiğini belirtti. Bununla birlikte, şirketin ABD’de 250 milyon bireyselleştirilmiş tüketici profili oluşturma becerisinin, özellikle hedefli reklamcılıkta uzmanlaşmış Epsilon biriminin performansını artırmada önemli bir faktör olduğuna dikkat çekti.

Publicis ikinci çeyrekte 3,46 milyar Avro (3,78 milyar $) net gelir elde ederek %5,4’lük organik büyüme oranına ulaştı ve bu oran hem %4,8’lik piyasa konsensüsünü hem de şirketin Nisan ayı tahmini olan %4-5’i aştı. Zorlu ekonomik koşullara rağmen, Çin’deki %10,5’lik güçlü büyüme de dahil olmak üzere Asya-Pasifik bölgesi performansa öncülük etti.

Grubun 30 Haziran’da sona eren ilk yarıdaki çekirdek kârı (Ebitda) da %4,9’luk sağlıklı bir artışla 1,40 milyar Avro’ya ulaştı. Publicis’in güçlü sonuçları, reklamcılık sektörünün genel olarak bir yavaşlama yaşadığı bir dönemde geldi, ancak şirketin performansı, daha geniş ekonomik rüzgarlar karşısında dayanıklılık gösteriyor.

Publicis’in rakibi Omnicom da ABD başkanlık seçimleri öncesinde ve Paris Olimpiyatları gibi etkinliklerin beklentisiyle reklam harcamalarındaki artışın etkisiyle ikinci çeyrekte beklenenden daha iyi sonuçlar açıkladı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberburhaniye.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu